ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΟΡΜΟΛΗΣ




1. Μουσειακή Αγωγή
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Μουσειακής Αγωγής εξοικειώνει τα παιδιά με την πολιτιστική μας κληρονομιά και το μουσειακό χώρο μέσα απο μια πρωτοποριακή εκπαιδευτική μέθοδο. Βασίζεται σε μπαουλάκια στον τόπο της Μουσειοσυσκευής, με πληροφοριακό υλικό, όπως 

αντίγραφα μουσειακών αντικειμένων, αντικίμενα και εργαλεία λαϊκής τέχνης και δεξιοτεχνίας. Περιλαμβάνει ακόμη, τη χρήση οπτικοακουστικών ηλεκτρονικών μέσων με πρόγραμμα ειδικά σχεδιασμένο ένα για το εκάστοτε θέμα. Η μεθοδολογία των προγραμμάτων ακολουθεί τις αρχές της μουσειοπαιδαγωγικής, της άτυπης μάθησης και της εμψυχωτικής διδασκαλίας.


2. Ο στόχος της Μουσικοκινητικής Αγωγής


Στόχος της Μουσικοκινητικής Αγωγής είναι η αρμονική ανάπτυξη των παιδιών σε σωματικό, ψυχικό και πνευματικό επίπεδο.

Μιλώντας για Μουσικοκινητική Αγωγή αναφερόμαστε στο συνδυασμό της Μουσικής με την Κίνηση. Η ολόπλευρη σωματική ανάπτυξη, η αυτοπειθαρχία, η συνειδητοποίηση των εννοιών του χώρου, του χρόνου και του ρυθμού, στοχεύουν στη δημιουργική έκφραση των παιδιών.Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με βασικές αρχές (ρυθμοί, τραγούδι, κίνηση, χορός), με ευχάριστο και παιδαγωγικό τρόπο.

Η κίνηση που υπαγορεύεται απο ρυθμούς, διαμορφώνει μια αίσθηση αρμονίας στο παιδί. Αναπτύσει συστήματα αυτοεκτίμησης και αναγνώρισης των μυικινητικών δυνατοτητων του σώματος του και αυξάνει το δείκτη αυτοπειθαρχείας. Με τη Μουσικοκινητική Αγωγή τα παιδιά βιώνουν μέσα απο το σώμα και την κίνηση του, τους νόμους της μουσικής, της μετρικής, του λόγου, του χώρου κτλ. Κάθε παιδί έχει το δικό του ατομικό ρυθμό και το δικό του τρόπο να βλέπει, ακούει και προσλαμβάνει έννοιες.


3. Κολύμβηση
Το πρόγραμμα στηρίζεται στην ιδιαίτερη προσέγγιση του παιδιού μέσα από το παιχνίδι και τη χρησιμοποίηση ειδικών οργάνων και παιχνιδιών. Η ατμόσφαιρα που δημιουργείται βοηθάει το παιδί να απελευθερώνεται, να εξοικειώνεται με το νερό και ταυτόχρονα να ασκεί ικανοποιητικά όλα τα μέλη του σώματός του. 



Στόχοι :

1) Επαφή και εξικείωση του παιδιού με το νερό

2) Εκμάθηση της τεχνικήςαναπνοής

3) Εκμάθηση των βασικών δεξιωτήτων με παιχνιόδη τρόπο

4) Συναρμογή και συντονισμός των μελών του παιδιού

5) Καλλέργια συνεργασίας μεταξύ των παιδιών